זמן חסכון

חדשות שחוסכות לך זמן וכסף

זמן חסכון

חוק השיווק שכל עסק חייב לדעת או שהוא מסכן את עצמו בקריסה כלכלית

החל מה-01.01.23 תיכנס לתוקפה הצעת חוק שכל בעל עסק או חברה חייב לדעת, הפרותיו יכולות לגרום לעסקים לקרוס. כל המידע על החוק נמצא כאן בקישור.

החל מה-01.01.23 ייכנס לתוקף בישראל חוק חדש בשם מאגר “אל תתקשר אלי”. חוק זה נועד להגן על אנשים מפני שיחות טלמרקטינג והודעות טקסט לא רצויות.

במסגרת מאגר “אל תתקשר אלי”, עסקים בישראל יידרשו לקבל הסכמה מראש מאנשים פרטיים לפני פנייה אליהם למטרות שיווק. זה כולל שיחות, הודעות טקסט ואימיילים.

עסקים שיפרו חוק זה עלולים לעמוד בפני קנסות ועונשים משמעותיים. לכן, חשוב לעסקים בישראל להבין ולעמוד במאגר “אל תתקשר אלי”.

כדי לעמוד במסד הנתונים “אל תתקשר אלי”, עסקים בישראל צריכים:

  1. לקבל הסכמה מפורשת מאנשים לפני פנייה אליהם למטרות שיווק. זה כולל קבלת הסכמה באמצעות טפסי הצטרפות או אמצעים אחרים.
  1. לשמור תיעוד של כל ההסכמה שהתקבלה מאנשים פרטיים, כולל התאריך ושיטת ההסכמה.
  1. כבד את בקשותיהם של אנשים שלא ליצור איתם קשר למטרות שיווק. אם אדם פרטי מבקש להסיר אותו מרשימת השיווק של חברה, החברה חייבת לכבד בקשה זו.
  1. עדכן באופן שוטף את מאגר המידע של “אל תתקשר אלי” בשמות ופרטי התקשרות של אנשים שנתנו הסכמה ליצירת קשר למטרות שיווק.

על פי מאגר “אל תתקשר אלי”, עסקים בישראל המפרים את החוק ופונים לאנשים פרטיים למטרות שיווק ללא הסכמה מוקדמת עלולים לעמוד בפני קנסות ועונשים משמעותיים.

על פי החוק, הקנס המרבי על עבירה ראשונה הוא 50,000 שקלים. על עבירה שנייה הקנס המרבי עולה ל-100,000 ₪ ובעבירות עוקבות הקנס המקסימלי הוא 250,000 ₪. בנוסף לקנסות אלו, עסקים עשויים לעמוד בפני תביעה משפטית ויידרשו לשלם פיצויים לאנשים אשר הושפעו ממאמצי השיווק שאינם עומדים בדרישות.

חשוב לעסקים בישראל להבין ולעמוד בתנאים של מאגר “אל תתקשר אליי” כדי להימנע מקנסות כבדים אלו ומצעדים משפטיים אפשריים. על ידי קבלת הסכמה מפורשת מאנשים לפני יצירת קשר איתם למטרות שיווק וכיבוד בקשותיהם לא ליצור קשר, עסקים יכולים להגן על עצמם ועל לקוחותיהם.

בין אם אנחנו אוהבים את החוק הזה או לא, מאגר “אל תתקשר אלי” הוא חוק חדש בישראל שמטרתו להגן על אנשים מפני שיחות טלמרקטינג והודעות טקסט לא רצויות. עסקים בישראל חייבים לקבל הסכמה מפורשת מאנשים פרטיים לפני פנייה אליהם למטרות שיווק ועליהם לכבד את בקשותיהם של אנשים שלא ליצור קשר. חשוב לעסקים להבין ולעמוד בחוק זה כדי להימנע מקנסות ועונשים כבדים.

לקריאת החוק ניתן ללחוץ כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *