זמן חסכון

חדשות שחוסכות לך זמן וכסף

זמן חסכון

91% מהעסקים בישראל סובלים מהבעיה הזאת. רק 9% הצליחו לצאת ממנה ולהצליח בגדול.

הדילמה, אולי הגדולה ביותר בישראל עבור עסקים, קטנים ובינוניים היא נושא השיווק.

בעולם העסקים הדינמי, שיווק הפך להיות אבן הפינה להצלחה. עסק שלא משווק לא יצליח. למרות ששיווק הוא אחד היסודות החשובים ביותר, נתון מדהים מראה ש-91% מבעלי העסקים בארץ לא מתוצאות השיווק שלהם. הסטטיסטיקה הזו חושפת מגמה מדאיגה: למרות השקעת הזמן והמשאבים, רוב העסקים בארץ לא קוטפים את הפירות הצפויים ממאמצי השיווק שלהם. רבים מהם ממשיכים במעגל הזה במשך שנים בזמן שחלק מרימים ידיים ונוטשים כל פעולת שיווק. 

 

שורש הבעיה טמון באתגר של מציאת מה בדיוק השתבש בשיווק. האם זו האסטרטגיה, הביצוע או אולי משהו אחר לחלוטין? עסקים רבים למרבה הצער פועלים בחשכה, לא מודע לפגמים מסוימים בגישת השיווק שלהם ובפעולות שלהם וזה מה שגורם להם להיות חלק מה-91%. 

 

אומרים שכדי שניתן יהיה לפתור בעיה, קודם כל צריך להכיר בה. איך אפשר להכיר בבעיה אם בכלל לא יודעים מה היא? להכיר בזה שהשיווק לא עובד זה לא מספיק. צריך למצוא את הסיבה האמיתית והמדוייקת שתביא לפיתרון. כאן נכנס המרכיב החסר, שלצערנו הוא באמת כמעט חסר לחלוטין, של שיטה סיסטמתית לניתוח השיווק בעסק. 

 

חברות שיווק רבות מבטיחות הרים וגבעות וכשזה מגיע ל-“Money Time”, במידה ואין תוצאות, התירוץ המרכזי הוא “שיווק הוא ניסוי וטעיה, אנחנו צריכים להעלות עוד מודעות או להגדיל את התקציב…” ועוד המון סיבות ותירוצים. 

 

שיווק הוא לא ניסוי וטעיה וגם לא משהו מסובך כשיודעים לעשות אותו כמו שצריך. הסיבה שיש את ה-9% שמרוצים מהשיווק שלהם היא כי מישהו עשה עבודת הכנה לפני שהם התחילו לשווק. מישהו ניתח בדיוק מה צריך לעשות כדי לשווק את העסק שלהם כמו שצריך ועל בסיס הנתונים שהוא השיג בניתוח, הוא בנה אסטרטגיה נכונה עם צעדים שהביאו אותם להצלחה. 

 

בתגובה לנושא הזה שרק הולך ומתרחב, סוכנות שיווק בשם Outflow פיתחה פיתרון מהיר ויעיל, את כלי ה-OMA – Outflow Marketing Analysis (ניתוח השיווק של Outflow).הכלי הזה נועד לעזור לעסקים לחשוף את הבעיות הבסיסיות בשיווק העסק שלהם. הוא מכיל 48 שאלות שנוסחו בקפידה ומכסות 13 קטגוריות עיקריות בשיווק.

 

בעבר התהליך ערך שעה וחצי.

 

כיום, באמצעות תוכנת מחשב שפותחה במיוחד, Outflow הצליחה לצמצם אותו ל-7 דקות בלבד בממוצע. בסיום התהליך, המשתמש מקבל גרף מדוייק עם התוצאות שלו. הגרף לא רק מראה את הנקודות החלשות בשיווק ומצביע על מקור הבעיות שבגללן שיווק העסק לא מתרומם, הוא פותח פתח לפתרונות וחברת Outflow מזמינה את מי שרוצה אף להתייעץ עם יועץ מומחה שיודע לנתח את הגרף ולתת מידע מעמיק יותר לגבי אלו פעולות צריך לעשות כדי לשפר את השיווק של העסק ולעבור לחלק של ה-9%, אלה שמבסוטים מתוצאות השיווק של העסק שלהם. 

 

לסיכום, יש כאן בעיה רצינית. רוב העסקים בישראל לא מרוצים מהשיווק שלהם. דבר שוגרם לקשים כלכליים שמשפיעים על הכלכלה כולה. 

אם נשים את הכסף בצד, לא הגיוני שאדם, שאת רוב זמנו משקיע בעסק שלו, לא יהיה מבסוט מהתוצאות ולא ילך הבית בכל סוף יום מרוצה. אף אחד בעל עסק לא צריך ללכת הביתה עם דאגות ותשומת לב ולחשוב “העיקר שהעובדים מרוויחים” ולשים את עצמו מאחור. אנחנו צריכים להיות שמחים במקום שבו אנו משקיעים את רוב זמננו ומרצנו. 

 

ה-OMA נותן נתיב לפיתרון ולהיפוך הסטטיסטיקה. עסקים רבים כבר עשו אותו ויצאו מרוצים ועם הבנות תוך כדי התהליך עצמו. הגיע הזמן שכל עסק יבצע ניתוח מעמיק, בין עם באמצעות ה-OMA או כל כלי אחר, לפני שהוא קופץ למים ומתחיל להשקיע כסף.

אם גם אתם מוצאים את עצמכם חלק מה-91%, עשו את ה-OMA היום. הקדישו מספר דקות ופיתרו בעיה שאולי נמשכת אצלכם כבר שנים. לביצוע ה-OMA, יש ללחוץ כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *