זמן חסכון

בעלי חברות ועסקים מבזבזים הון על פרסום – ערוץ 14 חשפו את הטעות המרכזית.

שיווק דיגיטלי עם חדשנות - כיצד DG המיתוג הדיגיטלי משלבים בינה מלאכותית ואנימצמות להגדלת חשיפה ומעורבות.

מאז ועד עולם ובעשור האחרון במיוחד מאז שנכנסו הרשתות החברתיות, לכל בעל עסק וחברה יש כמעט את כל הכלים שהוא צריך כדי לפרסם ממש בקצות האצבעות שלו וכבר לא צריך להיות חברת ענקת עם תקציבים עתק כדי שכולם יכירו אותך. 

דבר זה נתן יתרון משמעותי לצמיחה של עסקים קטנים ובינוניים אך אליה וקוץ בה. יכולות הפרסום החדשות הפכו למלכודות כסף של הרשתות החברתיות וחברות ועסקים מאבדים כסף רב ונכשלים בפרסום באופן יומיומי ולא ממשים את הפוטנציאל שלהם, למרות שהכל נמצא בקצה אבצעותיהם. למה זה קורה? מה הסיבה המרכזית שקמפיינים שיווקיים לא צולחים למרות שבתאוריה הם נשמעים מצויינים?

ערוץ 14 החליטה להרים את הכפפה וחשפו את הסיבה. הם הזמינו את הבעלים של חברת DG המיתוג הדיגיטלי – דניאל גורדון וגיא סולל כדי לפרט עליה והנה היא כאן בסרטון:

בראיון דנו על מהי הטעות הגדולה ביותר שבעלי עסקים וחברות עושים בפרסום?

איך שילוב נכון בין מיתוג לשיווק יכול להגדיל את ההכנסות באופן משמעותי.

מהו הפיתרון לחברות ועסקים שרוצים לקחת את הפעילות שלהם קדימה ובאיזה תקציב?

אז מהי הטעות הגדולה ביותר שבעלי עסקים וחברות עושים בפרסום?

יש מספר טעויות אבל הטעות המרכזית היא שחברות ועסקים ישר יוצאים לפרסם והם לא עושים קודם כל מחקר שוק. המחקר כולל קשת רחבה של דברים. ב-DG המיתוג הדיגיטלי אמרו לנו כיצד הם עושים את המחקר:

“מחקר אצלנו מתחיל קודם כל ממחקר פנימי, מה השאיפה של הלקוח? מה הערכים שלו? איזה מסר הוא רוצה להעביר לעולם? שאלה שסביר להניח לעולם לא שאלו את אותו בעל חברה, עסק או מנהל שיווק. שאלה שכבר מציתה ניצוצות.” סולל אומר.

והוא מוסיף “לאחר מכן אנחנו מתחילים לחקור את הפעילות – איזה מוצרים או שירותים היא מספקת, מה הכי רווחי, מה הכי נכון לפרסם? ואז אנחנו עוברים לקהל היעד, מי הוא קהל היעד, מה המאפיינים שלי, איפה הוא מקבל החלטות, מה הוא רוכש, איפה הוא נמצא. לאחר מכן אנחנו עוברים למתחרים, מי המתחרים, איפה הם מפרסמים, מה הם מפרסמים ועוד. אנחנו מדברים על מחקר שלוקח לנו הרבה זמן לעשות, יש לנו צ’ק ליסט שבנינו בעצמנו של 4 עמודים שאנחנו שואלים את עצמנו שאלות, משיגים את הידע דרך מחקר באינטרנט באמצעות כלים מיוחדים של משרדי פרסום וגם שואלים את הלקוח. רוב הלקוחות שאנחנו עובדים איתם מופתעים לחלוטין מהתשובות שעולות במחקר. תאר לך מישהו שיש לו חברה כבר 20 שנה או שעוסק בתחום מסוים כבר המון שנים ואז מגלה באמצעות המחקר שהוא היה ממש קרוב למה שהקהל שלו רצה אבל הוא לא פגע בדיוק בנקודה וכל השנים האלה הוא יכול היה להרוויח הרבה יותר כסף אם הוא היה עם חברת הפרסום הנכונה. זה מטריף!”

שאלה נוספת ששאלנו את סולל: “מבינים את החשיבות של המחקר אבל לא תמיד יש זמן או כסף לעשות אותו. מה עושים במצב כזה? לא מפרסמים?”

הוא ענה “בולשיט, תמיד יש זמן. במשך שנים רוב החברות והעסקים לא משיגים את השאיפות שלהם, לא שוברים תקרות זכוכית כמו שהם רצו אז פתאום אין זמן? איפה הן היו כל השנים. דרך אגב, זה לא לוקח כל-כך הרבה זמן. היום עם הכלים שיש זה יכול לקחת ימים בודדים, זה גם תלוי באיזה מחקר. לגבי הכסף, אולי זה נשמע שזה יקר אבל אנחנו לא גובים על זה אקסטרא כסף, זה חלק מהעבודה. מבחינתנו לא עובדים בלי זה. בדיוק דיברתי היום עם חברת הסרת שיער, מהגדולות בארץ אולי הגדול ביותר, הם סוגרים איתנו שאנחנו נעשה להם את השיווק ויש להם המון משווקים. דיברתי איתם על הנושא של המחקר, בסוף מה זה המחקר הזה? למה הוא נועד? בטח שמעת את צמד המילים “ניסוי וטעייה” אני כל-כך שונא את הצמד מילים הזה. כל-כך חסר אחריות לומר את זה לאנשים. תסתכל על זה רגע, מה היה קורה אם היית הולך לרופא והוא היה אומר לך ‘תשמע אדוני, הניתוח הזה הוא ניסוי וטעיה, או שהוא יצליח או שתמות’. היית עושה את הניתוח? כנראה שהיית מחפש רופא אחר. למה בכל תחום זה לא בסדר לנסות ולטעות ורק בשיווק זה בסדר? למה זה לא יכול להיות מדעי ומדוייק? וזו הסיבה היחידה למחקר, להפוך את השיווק למדוייק ולהביא תוצאות בטוחות. אנחנו לא משחקים עם הכסף של הלקוחות ‘אולי נצליח, אולי לא’ אנחנו מצליחים!” אנחנו לא משחקים עם הכסף של הלקוחות ‘אולי נצליח, אולי לא’ אנחנו מצליחים!”

האמת, התרשמנו מהתשובה.

שאלה נוספת שנחשפה בראיון – כיצד שילוב בין מיתוג לשיווק נכונים מגדיל הכנסות?

התשובה לא הפתיעה והייתה דומה לתשובה הקודמת. איך מגדילים את ההכנסות? באמצעות מחקר. מתברר באופן פלאי (או שלא) שברגע שבודקים בדיוק מה הערכים שאותו עסק או חברה רוצים לשדר, מה המסר שהם רוצים להעביר לעולם, עושים מחקר על המסרים האלה כדי לחדד ולזקק אותם ואז מחברים את זה יחד עם השיווק – רואים תוצאות.

במקום שאותו עסק או חברה יהיו “עוד אחד מ-” באמצעות מחקר קודם כל לבדיקת הערכים, המסר ואז שילוב עם השיווק, מבדלים את אותה חברה או עסק מהמתחרים וגורמים להם לבלוט בצורה משמעותית שבתורה מגדילה את ההכנסה באופן משמעותי.

אז מהם הצעדים הנכונים כדי לעשות את המיתוג והשיווק נכון ולהגדיל הכנסות?

  • הבנת השאיפה, החזון, הערכים והמסר שאותה חברה או עסק רוצים להעביר לעולם.
  • מחקר מעמיק ולמידה של החברה או העסק.
  • מחקר של קהל היעד.
  • מחקר מתחרים.
  • יצירת מיתוג שמדגיש את אותם ערכים ומסר שאותו העסק או החברה רוצים להעביר, כמובן בדגש על תוצאות המחקר.
  • שילוב המיתוג בשיווק ויש לנו נוסחה מנצחת!

לקביעת פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות עם DG המיתוג הדיגיטלי כדי לבדוק איך גם אתם יכולים להצליח בשיווק של העסק שלכם, השאירו פרטים בטופס מטה

אני מאשר/ת דיוור(חובה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *